Anglicy skuwają się Whisky , Francuzi koniakiem , Meksykanie Tequilą a my coraz częściej czołgamy się na czworakach po wódeczce z trawką . Aby się przekonać o popularności Żubrówki wystarczy wejść do zagranicznego baru i krzyknąć : " tatanka vodka , please" przykładając palce do głowy udające poroże żubra , każdy barman zrozumie natychmiast że takiego rogacza należy pocieszyć żubrówką . Jeszcze po I wojnie światowej można było liczyć żubry na palcach dwóch rąk , na szczęście nasi zaborcy pozostawili kilka przy życiu co pozwoliło podtrzymać tradycję i w chwili obecnej rozkoszują się nią cały świat . Niemcy ją znają pod nazwą "GRASOVKA" aby sobie nie połamali języka :P Zapijają się nią Anglicy , Japończycy , Amerykanie , Francuzi ... Ci ostatni za sprawą lwowskiego gorzelnika Baczewskiego już w połowie XVII stulecia mieli okazję skosztować nasz eksportowy "specjał" Żubrówka wysyłana jest do kilkudziesięciu krajów świata , dla przykładu we Francji dystrybucją zajmuje się nie byle kto , bo firma HANNESSY producent najlepszych koniaków .
Ciekawostką jest to że dla francuzów istnieje tylko jeden sposób picia Żubrówki , mianowicie "na goło" czyli bez popijania , schłodzoną . Od lat alkohol jest mocnym punktem w budżecie państwa a Żubrówka szczególnie i choć ABSOLWENT jest trzecim pod względem sprzedaży producentem wódki w Europie (dane sprzed kilku lat) to jednak Wyborowa i Żubrówka królują na zagranicznych stołach szerząc "polskość" na tym polu i można śmiało powiedzieć a nawet bez wstydu że skutecznie i z powodzeniem . Podobno 80% populacji świata interesuje się piłką nożną , podobno miliony polaków wierzy w naszą drużynę , jak widać wychodzi z tego "Dupa Zbita" A taka Żubrówka która zdobyła już większość co było do zdobycia nie jest nadal odpowiednio doceniana . Przykładem niech będzie drugie miejsce na prestiżowym W&S Copetition w Londynie co jest tym większym sukcesem że pierwszej nagrody nie przyznano w ogóle . Zatem wiemy już że kraj nasz słynie z alkoholi ale nie wiemy jak się sprawa ma z "trawką" której btw. jest więcej po stronie Białorusi . Otóż receptura wyraźnie mówi : dobra trawa = dobra wódka .A dobra trawa (czytaj jedyna taka) znajduje się w puszczy Białowieskiej . Ze względu na swój aromat i intrygujący smak zyskała u naszych przodków miano świętej trawy ( lub też waniliowej) Zbierana jest wczesnym latem gdy jest najbardziej aromatyczna w miejscach fachowo nazywanych GRĘDAMI . Zrywana i wiązana w snopki , składowana stanowi prawdziwy skarb puszczy Białowieskiej ... i przemysłu spirytusowego :) Przepisy ustanawiają aby wszystkie były jednakowej długości w odpowiednim kolorze i wieku . Wyselekcjonowane suszy się na słońcu po czym wiąże w bele i wysyła w miłe każdemu mężczyźnie miejsce , wiadomo gorzelni .
Tam przez trawę przesącza się wielokrotnie spirytus który nabiera specyficznego żółto - zielonego koloru i przejmuje od trawy aromat .Następnie mieszany jest z ze spirytusem rektyfikowanym i czystą mineralizowaną wodą do przepisowych 40 koni mocy . Na koniec odrobinka cukru i rozlewa się ją do zestawów imprezowych dodając źdźbło trawy . Lata temu fałszerze dla co mniej wymagających produkowali ... ale co ja wam będę o głupotach , w chwili obecnej podobno 80% trawy przemyca się z Białorusi :) Koneser wyczuje w niej nutę tymianku , lawendy i świeżych polnych kwiatów . Swoje nieprzemijające walory Żubrówka zawdzięcza kumarynie , orzeźwiając i dodając energii posiadając właściwości pobudzające . Najpopularniejszy drink to oczywiście "szarlotka" czyli z sokiem jabłkowym ale możesz zapewne znać także , Bison Red , Żubrobull , Winter dream , Tatanka ,Black Bison , Red valley ...itd...itd.
Po tak wyczerpującym wstępie pora na kilka danych statystycznych po które udałem się do wujka WIKI :
Ważniejsze nagrody i wyróżnienia
1962: Srebrny Medal International Competition of Alcoholic Beverages – Lublana
1965: Złoty Medal International Fair – Lipsk
1967: Srebrny Medal Beverages Olimpiad – Paryż
1968: Srebrny Medal International Competition of Alcoholic Beverages – Ljubljana
1969: Złoty Medal World Exhibition of Wines, Vodkas and Liqueurs – Londyn
1972: Złoty Medal International Salon d'Alimentation – Bruksela
1980: Srebrny Medal International Institute for Quality Selections – Wiedeń
1985: Srebrny Medal International Institute for Quality Selections – Lizbona
1999: Brązowy Medal International Spirits Challenge – Warszawa
1999: Srebrny Medal The International Wine and Spirit Competition
2001: Nominacja do finału XI edycji Konkursu Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska"
2004: Złoty Medal International Institute for Quality Selections – Bruksela
2006: Złoty Medal International Institute for Quality Selections – Praga
2007: Złoty Medal International Institute for Quality Selections – Barcelona
2007: Złoty Medal w Konkursie International Spirits Challenge czasopisma Drinks International
2008: TROPHY 2008 International Institute for Quality Selections – Wiedeń
2008: Złoty Medal International Institute for Quality Selections – Wiedeń
2008: Brązowy Medal Central Europe Wine & Spirits Challenge – Warszawa
2008: Złoty Medal w Konkursie Vodka Master 2008 organizowanym przez Drinks Business/Spirits Busines magazines w kategorii Wizerunek i Opakowanie – Anglia
2008: Złoty Medal Tytuł Mistrz w konkursie Vodka Master 2008 organizowanym w Anglii przez Drinks Business/ Spirits Business magazines w kategorii Europa Wschodnia
2008: Srebrny Medal w Konkursie Vodka Master 2008 organizowanym przez Drinks Business/Spirits Business magazines w kategorii Wódki Smakowe – Anglia
2008: Srebrny Medal w kategorii wódki smakowe Vodka Master 2008 organizowany przez brytyjski Drinks Business / Spirits Business magazines. Złote medale w kategoriach Europa Wschodnia oraz Wizerunek i Opakowanie
2008: Złoty Medal oraz TROPHY 2008 International Institute for Quality Selections
2008: Brązowy Medal Central Europe Wine & Spirits Challenge – Warszawa
2008: Złoty medal Monde Selection
A tak drogie dzieci wyglądają żubry ... których zapewne za sto lat już nie będzie
Ci trzej panowie zapłacili 40 $ !!! aby przetestować żubrówkę którą kupujemy z 7 $ :)
w Kandzie kupisz ją za 25$
Ten zawodnik walczy z Białą żubrówką :)
REKLAMA
ZOBACZ KONIECZNIE TEŻ TO
http://www.youtube.com/watch?v=iWuI7JfQViU&feature=related
LINK DO WIKIPEDII
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBubr%C3%B3wka_%28w%C3%B3dka%29
http://www.zubrowka.pl/
TAPETY NA EKRAN
ARTUSZKA@GMAIL.COM
btw.
To chyba pierwszy taki ugrzeczniony opis na tym blogu dlatego śpieszę wyjaśnić ... nie jest sponsorowany i jak już wiele razy podkreślaliśmy uważamy że lepsza nieskładna prawda od poukładanego kłamstwa . Zdajemy sobie sprawę że grono ludzi lubi jak im się makaron na uszy nawija (przykład : Radwańska/Dowbor) . Uspokajamy , to tylko odosobniony przypadek :) Będziemy nadal płodzić powykręcane posty jak np. ten :)
LINK DO WIKIPEDII
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBubr%C3%B3wka_%28w%C3%B3dka%29
http://www.zubrowka.pl/
WIADOMOŚCI :
Wyniki CEDC - po Stock Spirits (dawny Polmos Lublin) gracza numer dwa na polskim rynku wódki - mocno rozczarowały inwestorów. Strata operacyjna producenta Bolsa i Żubrówki w 2011 roku sięgnęła ok. 1,3 mld dol. (4 mld zł). Efekt - akcje spółki notowane na warszawskiej giełdzie straciły w środę 23 proc.
Za przeceną stały nie tylko słabe wyniki, ale również nie najlepsze prognozy rynkowe na 2012 r. W porównaniu do 2010 roku strata CEDC zwiększyła się ponad dziesięciokrotnie, bo spółka dokonała odpisów aktualizujących na kwotę ponad 1 mld dol. dotyczących trwałej utraty wartości firmy i posiadanych znaków towarowych.
Spółka musiała się pogodzić ze spadkiem sprzedaży na jej kluczowych rynkach, jakimi są Rosja i Polska. Rynek wódki w tych krajach kurczy się, a spółka przewiduje, że to nie koniec. W tym roku nasz rynek zmniejszy się o 1-2 proc. Prawdziwy jednak dramat - z punktu widzenia producenta - zapowiada się na rosyjskim rynku. W ujęciu ilościowym ma spaść o 5-10 proc. To dlatego, że Rosja planuje podwyższenie akcyzy o 28 proc.
Spółka musiała się pogodzić ze spadkiem sprzedaży na jej kluczowych rynkach, jakimi są Rosja i Polska. Rynek wódki w tych krajach kurczy się, a spółka przewiduje, że to nie koniec. W tym roku nasz rynek zmniejszy się o 1-2 proc. Prawdziwy jednak dramat - z punktu widzenia producenta - zapowiada się na rosyjskim rynku. W ujęciu ilościowym ma spaść o 5-10 proc. To dlatego, że Rosja planuje podwyższenie akcyzy o 28 proc.
MARZEC 2012 ŹRÓDŁO
Rosyjski miliarder Rustam Tariko obniżył cenę jaką chce zapłacić za akcje polskiej spółki CEDC, największego producenta wódki na świecie właściciela Żubrówki . CEDC siedem lat temu po przejęciu Polmosu Białystok zostało liderem na rynku wódki w Polsce, a potem przejęło kilka gorzelni w Rosji i zostało największym producentem wódki na świecie. Ale w ostatnich miesiącach CEDC popadło w tarapaty finansowe. W zeszłym roku spółka miała 1,3 mld dol. straty netto przy obrotach szacowanych na 1,8 mld dol. A jej długi wynoszą ok. 1,3 mld dol.
CEDC (2011 GRUDZIEŃ)
CEDC ma około 1,3 mld długów, które powstały głownie w wyniku przejęcia w 2009 roku rosyjskiego producenta Russian Alkohol Group. Firma potrzebuje partnera do spłaty lub refinansowania zadłużenia – ocenia Roman Iwaszko, analityk rosyjskiej grupy Renaissance Capital w Moskwie.
CEDC (2011 GRUDZIEŃ)
CEDC ma około 1,3 mld długów, które powstały głownie w wyniku przejęcia w 2009 roku rosyjskiego producenta Russian Alkohol Group. Firma potrzebuje partnera do spłaty lub refinansowania zadłużenia – ocenia Roman Iwaszko, analityk rosyjskiej grupy Renaissance Capital w Moskwie.
KOMENTARZE
Jeśli producenci wódki w Polsce mają problemy finansowe to znaczy, że koniec świata jest naprawdę blisko...
To żubrówkę trzeba ratować? Zawsze sądziłem że to jedna z najbardziej rozpoznawalnych Polskich marek na świecie.
Jeżeli ktoś z zagranicy może zadbać o Polską wódkę to tylko Rosjanin :)
Pytanie: która wódka obecnie jest produkowana przez polską firmę? Są w ogóle takie
no i trzeba było dodawać ten artykuł że wódka to polski a nie ruski wynalazek..? teraz się będą mścić
Typowy ruski nowobogacki. "Ej, niezła wódka, kupię sobie całą firmę od razu".
?
TAPETY NA EKRAN
ARTUSZKA@GMAIL.COM
btw.
To chyba pierwszy taki ugrzeczniony opis na tym blogu dlatego śpieszę wyjaśnić ... nie jest sponsorowany i jak już wiele razy podkreślaliśmy uważamy że lepsza nieskładna prawda od poukładanego kłamstwa . Zdajemy sobie sprawę że grono ludzi lubi jak im się makaron na uszy nawija (przykład : Radwańska/Dowbor) . Uspokajamy , to tylko odosobniony przypadek :) Będziemy nadal płodzić powykręcane posty jak np. ten :)
legenda nie ma konkurencji wszystkie inne przy niej to miernoty pokochajcie albo znienawidzcie
OdpowiedzUsuńpiję tą wódeczkę od kiedy żyję i nie ma lepszej a jak wyprawię osiemnastkę to kupię skrzynkę już obiecałem pozdrawki z TRAWKI to taka miescina jak nie wiecie
OdpowiedzUsuńDOBRE PO BOLSKIE
OdpowiedzUsuńjak ktoś nie lubi to w ryja !
OdpowiedzUsuńjak ktoś nie lubi to w ryja !
OdpowiedzUsuń